הדפס עמוד זה

הקרן ע"ש דני ברונר ז"ל העניקה מלגות לסטודנטים מצטיינים לתואר שני העוסקים בחקר ענף המטעים

19 ספט 2022 המחברת/ת:
טקס  הענקת מלגות ע''ש דני ברונר ז''ל טקס הענקת מלגות ע''ש דני ברונר ז''ל צילום עמוס לוין

קרן המלגות ע"ש דני ברונר ז"ל העניקה זו השנה הארבע-עשרה, מלגות לסטודנטים מצטיינים לתואר שני, העוסקים בחקר ענף המטעים, בטקס חגיגי שהתקיים במועצת הצמחים.

הקרן נוסדה על ידי משפחת ברונר מקיבוץ כברי, בסיוע תרומות מגופים חקלאיים: ארגון מגדלי הפירות בישראל, ענף הפירות במועצת הצמחים, בית האריזה 'פרי מטולה', קיבוץ כברי ומילופרי.

בטקס השתתפו: נציגי המשפחה גל ועמית ברונר (בנו וכלתו של דני ברונר ז"ל), צבי אלון, מנכ"ל מועצת הצמחים, ירון בלחסן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, רני בר-נס, יו"ר ענף הפירות במועצת הצמחים, משה ברוקנטל, מנהל ענף הפירות במועצת הצמחים, ברכה גל, מנהלת אגף א' ענפי שירות במשרד החקלאות, וחברי ענף הפירות במועצת הצמחים.

המלגות בהיקף של 39 אלף שקלים, הוענקו לסטודנטים מצטיינים לתואר שני בשנת הלימודים תשפ"ג, העוסקים במחקר בתחומי הגנת הצומח במטעים, קרקע ומים, טיפול בפרי לאחר קטיף ואחסון פירות, פיזיולוגיה של הצמח ופיתוח זנים והשבחה.

 ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אמר בטקס: "ההשכלה הגבוהה היא המפתח לחברה יצרנית ומתקדמת. אנחנו מאמינים כי מאחורי המלגה עומדים ערכי התפתחות, התמקצעות ועידוד למצוינות, אשר יתרמו לקידום החקלאות הישראלית בכלל וענף הפירות בפרט. אני מאחל לסטודנטים הצלחה רבה בלימודים".

דני ברונר היה בן קיבוץ כברי שבגליל המערבי שם התגורר והקים את משפחתו. במהלך חייו כיהן במגוון תפקידים ציבוריים בקיבוץ ומחוצה לו, הכוללים בין היתר ניהול ושיווק ענף הבננות בגליל המערבי, מנכ"ל ארגון מגדלי בננות, חשב ומנכ"ל במועצת הפירות, וניהול בית האריזה פרי מטולה. את תפקידיו מילא באופן מקצועי ויעיל והיה מוערך על ידי עמיתיו הרבים. דני ברונר היה מלח הארץ, ותרם תרומה משמעותית ביותר למדינה במסגרת שירותו בצה"ל כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל.

הסטודנטים לתואר שני שזכו במלגות:

רון ברהמכללה האקדמית תל-חי - חוקר את השפעתן של כנות שונות על העמידות לעקות א-ביוטיות באבוקדו, במטרה למצוא את הכנה העמידה ביותר לאירועי מזג אוויר קיצון של חום או קור.

אייל זיו, הפקולטה לחקלאות ברחובות - חוקר את ההשפעה המשולבת של רמות חנקן אמוניוקלי ומעכב ניטריפקציה של התפתחות וקליטת יסודות ההזנה על צמחי אוכמניות.

אורי בר, הפקולטה לחקלאות ברחובות - עוסק במחקר לפיתוח כלים כימיים וממשקים לשיפור מערך ההדברה של הצמח חנק מחודד במטעי תמרים בערבה הדרומית.

בן חזות, הפקולטה לחקלאות ברחובות - חוקר את הגורמים לכלורוזה בגפן ובעצי פרי נוספים הנובעת מנוכחות גיר בקרקע ומפתח כלי דיאגנוסטי לקביעת מחוסרי ברזל.

גד אשרוביץ, המכללה האקדמית תל-חי - חוקר את יחסי הגומלין בין פרוקי הרגליים לפטריית הכמהה הקיצית במטעי כמהין של פקאן ואלון.

עומר זר אביב, הפקולטה לחקלאות ברחובות - חוקר את היעילות של תכשירי פטריות אנטומופתוגניות, כאמצעי הדברה ביולוגי ידידותי לסביבה נגד חדקונית הדקל האדומה.

ענת פלג, אוניברסיטת תל-אביב - עוסקת בניטור ובאפיון פעילות של חיות בר הגורמות נזקים במטעים ובענפי חקלאות נוספים, לצמצום הקונפליקט בינן לבין החקלאות.

דוד יגזאו, האוניברסיטה העברית - עוסק בפיתוח מערכת תומכת החלטה ליישום ממשק הדברה יעיל וידידותי לסביבה נגד פטריית עין הטווס בכרמי הזית בזנים רגישים.

יסמין מזור, אוניברסיטת תל-אביב - עוסקת בניטור מחלות במטעי בננות ושקדים בעזרת צילומי רחפן במצלמות RGB, מולטי- ספקטרלית ותרמית.

ישי אייל, הפקולטה לחקלאות ברחובות - עוסק בפיתוח ממשק הזנה באבוקדו ושיפור הפוריות על ידי התאמת רמות ההזנה לצורך אופטימזציית הצימוח, היבול והעמידות באחסון.

עמית ברדנסקי, המכללה האקדמית תל-חי עוסק באפיון מיני פטריות אנטומופתוגניות, העשויות לשמש כאויב טבעי וגורם מווסת באוכלוסיות כנימות מגן במטעי אבוקדו.

אופק וולדברג, - הפקולטה לחקלאות ברחובות עוסק בייעול השימוש בדישון חנקני והשקיה במטע שקדים תוך שימוש באמצעים של חישה מרחוק.

יוחנן מרצבך, המכללה האקדמית תל-חי - חוקר השפעת ממשק ההזנה החנקנית על צריכת המים במנגו מזן 'שלי' בקרקע בזלתית.