לרגל ראש השנה, נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם נציגי הדבוראים ומועצת הדבש

28 ספט 2022 המחברת/ת:

לרגל ראש השנה וכמיטב המסורת, נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, נפגשו היום, יום חמישי, כ״ו באלול, 22 בספטמבר, עם דבוראים ונציגי מועצת הדבש. השנה, הוקדש המפגש לציון חשיבות ענף הדבוראות להאבקת הגידולים החקלאיים ושילוב טכנולוגיות חדישות בכוורות.

נציגי חברת Beehero, סיפרו על פיתוח מערכת משולבת המאפשרת איסוף נתוני כוורת ומידע סביבתי שנשלח לדבוראי באפליקציה מיוחדת.

הדבוראים סיפרו לנשיא המדינה ורעייתו מיכל על אהבתם למקצוע, רבים מהם דור שלישי ואף רביעי, אשר החלו לעבוד במכוורות מגיל צעיר, המהווים המשכיות של ענף הדבוראות.

רעיית נשיא המדינה פתחה את דבריה ואמרה: ״מחמם את הלב לראות את ההמשכיות. מקסים שזה עובר במשפחה וזו עבודה קשה מאוד. האתגר של חקלאים הוא להמשיך את הענף הזה, שהוא בכלל לא פשוט ולכן אני מלאת הערכה.

גם אני מרגישה מחוברת לקרקע ולחקלאות דרך המשפחה שלי ואני מאוד מעריכה אתכם. שמענו גם על הקידמה ביצירת דבש, והשילוב הייחודי בין הדבוראות המסורתית והחדשנות. תודה רבה שבאתם ותמשיכו בעבודה הקשה ושתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה.״

מנכ"ל מועצת הדבש אופי רייך אמר: "אנו מבקשים להעביר את המסר של אחדות ואהבת חינם כמשל לדבורים האוספות צוף מפרח לפרח ובאותו זמן מאביקות (מפרות) ותורמות להתחדשות ועשיייה, ולראות בכך דרך חיים ותנאי מחייב לקהילתיות וחברה בריאה", וציין כי הדבורה איננה רק יצרנית דבש, אלא חשיבותה בפעולת ההאבקה שהיא מבצעת. הדבורים המאביקות מאפשרות חקלאות יציבה, יצור ובטיחות מזון לכל תושבי העולם בכלל ולמדינת ישראל בפרט ואיחל שנה טובה לכבוד הנשיא ורעייתו.

בתום האירוע בירך הנשיא את הדבוראים בברכת שנה טובה ומתוקה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.