הדפס עמוד זה

מו"פ ערבה תיכונה וצפונית חתמו על הסכם שיתוף פעולה חקלאי ראשון מסוגו עם ממשלת סין

הסכם שיתוף פעולה בין בין לערבה תיכונה הסכם שיתוף פעולה בין בין לערבה תיכונה

הישג מרשים נוסף לחקלאי ערבה תיכונה ומו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית. במסגרת אירוע החקלאות הבינלאומי- 'אגריטך 2018' חתם מנהל מו"פ ערבה- שמוליק פרידמן עם חברת 'אייזנברג אגרי-צ'יינה' על הסכם שיתוף פעולה נרחב וראשון מסוגו עם המשלחת הסינית בראשות ראש עיריית דוניינג שבמחוז שנדונג- טונגזו יאנג, בהמשך למשא ומתן של מספר חודשים.

שיתוף הפעולה בין מו"פ ערבה תיכונה וצפונית למשרד החקלאות הסיני החל לפני מספר שנים. במסגרתו מגיעים חקלאים רבים לסיורים לימודיים בחממות המחקר בחצבה שבערבה תיכונה, סטודנטים סינים לומדים תארים בחקלאות במרכז המשתלמים בערבה ואף הוקמה בשנה האחרונה חממה סינית ניסיונית על מנת למצוא דרכים לשפר את איכות הגידולים וכמות היבול בסין.
במסגרת שיתוף הפעולה שנחתם עם מחוז שנדונג בסין, יוקם מו"פ אזורי על פי מודל מו"פ עקבה תיכונה וצפונית, לצורך בניית תכנית התמודדות עם הקשיים ובעיות חקלאיות באזור ספציפי, לניצול היתרון היחסי וקידום מחקרים יישומיים , במטרה לשפר את איכות וכמות היבול ולסייע לחקלאים להתמודד עם האתגרים. כמו כן ילמדו הסינים על דרכי מציאת הפתרונות והבאתם ליישום באמצעות מערכת ההדרכה והדגמות לחקלאים בשטח. בנוסף, חוקרי מו"פ ערבה צפויים לסייע לסינים בתכנון נכון ויעיל במסגרת הקמת פארק הטכנולוגיה- 'אגרו-פארק' שבסין.

טונגזו יאנג, ראש העיר דוניינג שבמחוז שנדונג ,בה חיים מעל - 3 מיליון תושבים אמר לאחר החתימה על ההסכם : "אנו נרגשים להיות כאן בישראל ולחתום על שיתוף הפעולה עם המו"פ בערבה. התרשמנו מאוד מהקדמה והטכנולוגיה החקלאית שמובילים במו"פ ,יחד עם חקלאי הערבה התיכונה ונפעל יחד לקידום ופיתוח מחקרים חקלאיים מתקדמים בסין על בסיס הידע הישראלי".

מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית שמוליק פרידמן ציין במעמד החתימה: "מדובר באירוע מרגש וחשוב מאוד שיאפשר לחוקרי המו"פ להמשיך ולהיות שגרירים טובים לישראל ברחבי העולם, להחליף ידע חקלאי איכותי וגם לקדם מחקרים חדשים נוספים במסגרת פעילות המו"פ".

אבי הלפרט מבעלי חברת 'אייזנברג אגרי-צ'יינה' הוסיף: "המטרה הינה קידום ופיתוח רציני ואינטנסיבי של מחקר יישובי בסין כשרוב הפעילות תתבסס על הידע וההון האנושי של חוקרים ישראלים ממו"פ ערבה תיכונה וצפונית וחקלאי הערבה".

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה אייל בלום אמר: "החקלאות הישראלית וחקלאי הערבה התיכונה ניצבים בחוד החנית של החדשנות והקדמה החקלאית בעולם וממשיכים להביא כבוד רב למדינת ישראל ולסייע לקידום ופיתוח החקלאות ברחבי העולם. אני מלא כבוד והערכה לחוקרי ומנהלי מו"פ ערבה ולחקלאים שלנו על ההישגים המרשימים. חתימת הסכם שיתוף הפעולה - הוכחה נוספת לפעילות הטובה והנכונה במו"פ לרווחת החקלאות בערבה, במדינה ובעולם".

פריטים קשורים