משרד החקלאות יעניק תמיכה בדיעבד לדייגים בגין השבתת הדיג בים התיכון במהלך עונת הרבייה בהיקף של 3 מיליון ₪

ספינת דייג ספינת דייג

ניר פרוימן, מנהל אגף הדיג וחקלאות מים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מטרת הנוהל היא בראש ובראשונה לשרת את ציבור הדייגים ואת הציבור הישראלי כולו ולהבטיח שמשאב הדגה הישראלי לא ידלדל"

במטרה להבטיח תהליך רבייה תקין, ללא הפרעה, והעמדת דור צאצאים של דגיגים בים התיכון בעונת הרבייה לטובת השמירה על משאב הדגה בישראל, הכריז גם השנה משרד החקלאות על השבתת הדיג בים התיכון. השנה תקופת האיסור על הדיג בשל עונת הרבייה, חלה מה-1 במאי 2022 ועד ה-30 ביוני 2022. איסור זה נקבע החל משנת 2016, לאחר שנמצא כי משאב הדגה לחופינו מדלדל, ושיפור המצב מחייב דיג מבוקר ומפוקח על מנת לשמור על הדגה והמאזן האקולוגי בים וזאת למעננו ולמען הדורות הבאים.

בכדי לתמוך בציבור הדייגים המקצועיים בשיטות הדיג שנאסרו בתקופות אלו, אף שהשבתה זו הינה גם לטובתם נוכח שיפור המצב הטבעי בים ושיפור התנאים לשגשוג הדגה המקומית, הוחלט גם השנה על מתווה תמיכה לפנים משורת הדין. במשרד מדגישים כי התמיכה אינה מהווה פיצוי על נזק שנגרם לכאורה לדייגים עקב איסור הדיג או התחייבות למתן תמיכה במקרים או במועדים נוספים.

היקף התמיכה לכל דייג מקצועי או בעל רישיון מקצועי לספינת דיג, שיעמוד בתנאים הרשומים בנוהל, יהיה בהתאם לכללים אחידים ויעמוד על סכום של 6,000 ₪. קיומה של תמיכה זו מדגישה את הצורך בקיום האיסור, על מנת שלהקות ההורים יתרבו בתקופה זו וכך ציבור הדייגים והצרכנים ייהנו משגשוג של דגים בשנים הבאות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.