הדפס עמוד זה

משרדי החקלאות והאוצר הגיעו להסכמות עם ארגון מגדלי הבקר: המכס על ייבוא בקר יבוטל; יושקעו בענף למעלה מ-420 מיליון ₪ התמיכה במגדלי הבקר תגדל, ותגיע עד ל-54 מיליון ₪ בשנה

הסכמות עם ארגון מגדלי הבקר הסכמות עם ארגון מגדלי הבקר

ההסכם החדש יעניק ודאות למגדלי הבקר ויבטיח יציבות לענף עד לשנת 2029.

שר החקלאות, עודד פורר: "הסכם זה מביא בשורה נוספת לטיפול ביוקר המחייה בישראל. הסרת המכסים תוביל מחד גיסא להוזלת מחיר בשר הבקר לצרכן, מוצר לו יש ביקוש גדל ומתמיד משנה לשנה, ומאידך גיסא יאפשר לשמור על המגדלים המקומיים ולתמוך בהם בעבודתם הברוכה והקשה"

ודאות הענף תביא גם להמשך ביטחון עבור אזרחי ישראל • שטחי הרעייה ימשיכו להוות שטחי חיץ למניעת שריפות, ימשיכו לשמור על הגבולות, וימשיכו להוות ריאות ירוקות לצד הפיתוח והבנייה בישראל

משרדי החקלאות והאוצר הגיעו הלילה (רביעי) להסכמות עם ארגון מגדלי הבקר לפיהן יבוטלו המכס על ייבוא בשר בקר, ועל ייבוא מקנה באופן מלא. על פי ההסכם המכס על ייבוא בשר בקר יבוטל והוראת השעה לפטור ממכס על ייבוא מקנה תהפוך לקבועה, באופן שגם ייבוא המקנה יהיה ללא מכס.

בנוסף, על פי ההסכם, הוגדלה התמיכה במגדלי הבקר המקומיים במרעה, כך שסך ההשקעה בענף בשבע השנים הקרובות תעמוד על למעלה מ-420 מיליון ₪, והתמיכה תגיע עד ל-54 מיליון ₪ מידי שנה. כל זאת לנוכח החשיפה לתחרות והסרת חסמי המכס לייבוא. ההסכם החדש יעניק ודאות למגדלי הבקר ויבטיח יציבות לענף בשבע השנים הקרובות.

בנוסף, כולל ההסכם התחייבות של הממשלה לפעול על מנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף המרעה. כמו כן, התחייב משרד החקלאות במסגרת ההסכם ליזום פעולות שיווק, פרסום ומיתוג לבשר הישראלי המקומי, כך שיבודל עבור הצרכנים בנקודות המכירה, ויאפשר לצרכן בחירה איזה מוצר להעדיף.

לצד כל אלו, יוקצו עוד השנה (2022) 5 מיליון ₪ לטובת השקעות בענף, ו-2 מיליון ₪ נוספים לטובת עידוד התייעלות בענף. 

מעבר לחשיבות המשך קיומו של הענף ופיתוחו במטרה לשמור על ביטחון המזון בישראל, השטחים הפתוחים לרעיית הבקר מונעים את התפשטותן של שריפות בשטחים פתוחים וביערות. יתר על כן, שטחים אלו שומרים על גבולות ישראל, ועל המשך קיומן של ריאות ירוקות לצד הבנייה ופיתוח התשתיות.

לנוכח המצב הפוליטי, הסכם זה ככל הסכם אחר בתקופה זו, נדרש לאישור משפטי.

פריטים קשורים