הדפס עמוד זה

מעוררת השראה: העסק משנה המציאות של נוי הדס העניק לה את תואר 'אישה פורצת דרך בחקלאות'

28 נוב 2021 המחברת/ת:
פורצת דרך-נוי הדס פורצת דרך-נוי הדס

נוי הדס רק בת 30 וכבר חתומה על מספר מהלכים משני מציאות בתחום החקלאות, הצרכנות והכלכלה הישראלית, באמצעות פרויקטים אלו הפכה לאחת מנשות העסקים המובילות בארץ בעלת רשת ארצית עם 11 סניפים (עוד 7 בדרך), אתר משלוחים מוביל בישראל למשלוחי פירות וירקות, מפרנסת למעלה מ- 150 חקלאים ומגלגלת כ- 120 מיליון ₪ בשנה, כעת היא זוכה לתואר 'אישה פורצת דרך בחקלאות' על ועידת ישראל לחקלאות.

נוי- דור שלישי למשפחת חקלאים, אשת עסקים וחקלאית גאה בעצמה שחייה השתנו כמו חייהם של לא מעט חקלאים לפני כמעט 10 שנים, כשהייתה בת 21. "כילדה תמיד ראיתי את העבודה הקשה של משפחתי בתחום החקלאות, עבודת כפיים מלאה בציונות, אנו שמחה שכיום באמצעות העסק שלי למעלה מ- 150 חקלאים מתפרנסים בכבוד מעבודתם" מספרת נוי. מבחינתי העסק הוא הגשמת חלום ילדות כבת למשפחת חקלאים שהוא לעזור לחקלאים ולחקלאות הישראלית ולאפשר לצרכן הישראלי לרכוש תוצרת חקלאית איכותית כחול לבן עד לפתח הדלת".

כאמור לפני עשור החליטה להקים את רשת "נוי השדה", רשת חקלאית למכירה ישירה של תוצרת איכותית, שהוקמה מתוך אידיאל עקרוני וחד משמעי- להעניק לחקלאי הישראלי בית, ולצרכן הישראלי ערך מוסף. היו לא מעט סקפטיים אך נוי בנחישות רבה האמינה בתהליך: "העסק היה שונה בנוף, אף חקלאי באותם ימים לא מכר באופן ישיר לצרכן את כל הסל, הדבר נשלט דרך רשתות השיווק שהיו מצד אחד גורמים לחקלאי לעבוד באחוזים בודדים של רווחיות ומצד שני שרשרת הזרועות בדרך יצרה פערי תיווך אדירים שפגעו בצרכן הישראלי" נזכרת נוי. "בנוסף, ללקוח הסופי לא היה מענה לקבלת תוצרת פרימיום איכותית שנקטפת באותו היום לצד זנים מיוחדים ושפע אין סופי, כך שיצרתי חיבור בין מודל חקלאי הגון ולקוח מרוצה שמקבל תוצרת חקלאית איכותית". הסטרטאפ החקלאי, "נוי השדה" הוקם על טהרת האהבה לחקלאות הישראלית כאשר המודל -תמיכה בחקלאים והגדלת ההיצע והנגשתו לצרכן הסופי. "שילבתי בין חקלאות לבין הייטק ובכך יצרתי קשר ישיר בין החקלאי לצרכן על בסיס פלטפורמה מתקדמת. הצרכנים מאוד חכמים ורציתי להביא להם תוצרת איכותית, טרייה ובריאה יותר. הלקוחות שלנו הם אנשים שרוצים לטעום את הטוב שיש לטבע להציע, להכין מתכונים עם חומרי גלם איכותיים ומיוחדים ולאכול בריא והם יכולים למצוא אצלנו את כל מה שחלמו עליו. לרשת שני מרכזים לוגיסטיים מתקדמים ואתר אונליין, כיום המשלוחים בין באר שבע לחיפה והשאיפה להתרחב עוד.

מפעל החיים של נוי זיכה אותה גם בתואר יוצא דופן כאשר וועדת הפרסם של וועידת ישראל לחקלאות שתתקיים ב 8-9.12 החליטה להעניק לה את התואר, חיים אלוש מנכ"ל הוועידה ציין: "נוי היא בדיוק מה שאנחנו חולמים עליו- אנשים שרואים את העתיד, מחוללים שינוי מציאות משמעותי, מחזקים את החקלאים הישראלים והחקלאות ומכניסים את הטכנולוגיה לחקלאות לצד דם צעיר ותוסס. אנו גאים בשינוי המדהים שנוי הכניסה לעולם החקלאות ובצמיחה המטאורית של נוי השדה". 

"אני מאוד מתרגשת מהתואר המיוחד הזה" אמרה נוי לאחר ההודעה על בחירתה לאישה פורצת דרך, "אני קוראת לכל איש ואישה- תחלמו בגדול ותלכו אחרי החלום שלכם, אני מודה לכל החקלאים- התואר הזה שייך להם לא פחות. החקלאות הישראלית היא הנכס הכי גדול של המדינה שלנו ועלינו לשמור עליה" סיכמה.