קנט תפצה את מגדלי הבננות בכ-55 מיליון ש"ח על אירוע קיצון בודד שהתרחש בחודש מרץ

07 אוג 2022 המחברת/ת:
מטעי בננות מטעי בננות

בדרך כלל כתבי החדשות המוצבים במדינות השונות באירופה או בארה"ב נוהגים לדווח בחודשי הקיץ על המוני הישראלים השוטפים את היבשת, על הדילים המוצעים ועל האטרקציות החדשות. השנה המצב שונה. הדיווחים עוסקים בעיקר בגלי החום הקיצוניים הנמדדים באירופה, בשיאי החום שנשברו בבריטניה ובשריפות הענק המשתוללות בספרד או בצרפת. כל זאת כתוצאה ממשבר האקלים וההתחממות הגלובאלית. משבר אותו החקלאים הישראלים מכירים היטב ונאלצים להתמודד עימו כבר מספר שנים.

משבר האקלים משפיע על החקלאות הישראלים בדרכים שונות, כשהמאפיין את כולם הוא תכיפות מקרי הקיצון והעוצמה בה הם מתרחשים. כשאומרים בסלנג כי מזג האווירis going bananas  (משתגע), הדבר בהחלט מוכר  למגדלי הבננות. מגדלי הבננות נאלצו להתמודד השנה עם אירוע קרה שהתרחש בינואר וגרם לנזק בקנה מידה גדול לענפי החקלאות ולענף הבננות בפרט. הטמפרטורות הנמוכות באירועים מסוג זה גורמות הן לנזק לנצרים וליבול העתידי והן לנזק לאשכולות. אירוע קרה נוסף התרחש בחודש מרץ וגרם לנזק חסר תקדים בענף הבננות, בשטחים נרחבים ברחבי הארץ. היקף הפיצויים למגדלי הבננות על אירוע זה בלבד צפוי להגיע לסכום שיא של כ- 55 מיליון ש"ח. אין ספק שללא רשת הביטחון הכלכלית שמספק הביטוח של קנט, מגדלים רבים לא היו מסוגלים להשתקם ולהמשיך בניהול המשק.

גם השנה, ענף הפירות במועצת הצמחים רכש ביטוח בסיסי כנגד נזקי טבע ואסונות טבע למטעים מניבים עבור מגדלי הבננות ושטחיהם לעונת 2022/2023. הביטוח אינו מכסה מטעים שאינם מניבים ובתי רשת.  בביטוח בסיסי זה, היבול הנורמטיבי נמוך יחסית וגובה ההשתתפות העצמית בביטוח נזקי טבע עומד על לפחות 10% מהיבול הנורמטיבי למטע בוגר. תגמולי הביטוח יועברו למגדלים באמצעות המועצה. במקביל, קנט מאפשרת למגדלי הבננות להרחיב את הביטוח ולקבל כיסוי ביטוחי רחב יותר, להקטין את ההשתתפות העצמית ולקבל פיצוי ישיר. דמי הביטוח בביטוח המורחב כוללים את רכיב הביטוח הבסיסי שמשולם למועצה.

נזקים כבדים גם לבתי הרשת

בשנים האחרונות היינו עדים למקרים רבים בהם סערות ורוחות עזות גרמו לנזקים כבדים גם לבתי הרשת, ולא רק לגידולים עצמם. יתרה מכך, במקרה של נזק לגידול כתוצאה מהתמוטטות בית רשת שאינו מבוטח, גדלה  ההשתתפות העצמית של המגדל.

במסגרת חידוש ביטוחי הבננות לעונת 2022/2023 קנט מאפשרת לבטח גם את בתי הרשת במסגרת הביטוח המורחב וליהנות משקט נפשי וביטחון כלכלי. את טפסי הביטוח ניתן להוריד ישירות מאתר קנט.

קנט עוברת לדיוור ירוק

 במסגרת שיפור השירות, קנט עוברת לדיוור ירוק. במקום לשלוח את טפסי הביטוח בדואר, הדיוור יעשה, החל מהשנה, במיילים. לא עוד ניירת. לא עוד הדפסות. מגדלי ענף הבננות יקבלו, ישירות למייל, את טפסי ההצטרפות וקישורים (לינקים) למידע כללי בנושא הביטוח וחוזה הביטוח. במקביל תישלח למגדל גם הודעת SMS אודות חידוש הביטוח.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.