הדפס עמוד זה

מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון להברחה של כ-12,600 ביצים מזויפות באזור ירושלים

21 יול 2022 המחברת/ת:
תפיסה של 12k ביצים בהברחה תפיסה של 12k ביצים בהברחה משרד החקלאות

בחקירת המבריח עלה ביום יום הוא מועסק על ידי רשת שיווק מוכרת כשליח, ועושה שימוש במשאביה לטובת ההברחה

הנהג החביא את הביצים המזויפות בתוך קרטונים משומשים של ביצים שיובאו מאיטליה כדי להפיץ אותן ככל הנראה בשווקים ומרכולים באזור ירושלים

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות הוזעקו למחסום א-זעים שבעוטף ירושלים, בעקבות זיהוי של סחורה חשודה על ידי שוטרי משמר הגבול ושוטרים צבאיים המשרתים במקום. כאשר מפקחי הפיצו"ח הגיעו למקום, התגלה גודל התפיסה: כ-12,600 ביצים מזויפות הוסתרו בתוך קרטונים אטומים שהובלו ללא קירור, כשעל גביהן הוטבעו חותמות מזויפות של מכון ביצים מוכר ומורשה מצפון הארץ. מחקירה ראשונית, עולה שהנהג מועסק באמצעות קבלן משנה כנהג שליחויות של רשת קמעונאית ומבצע עבורה משלוחים. הנהג נתפס כשהוא במדי העבודה שלו כנהג שליחויות תוך שהוא עושה שימוש בתיקי המשלוחים של הרשת.

על פי החוק, היות ומדובר במוצר רגיש, יש להוביל ביצים בקירור ולשווקן לצרכן רק לאחר שנבדקו מוינו ונחתמו בתחנת מיון מאושרת. ביצים המוחזקות בטמפרטורה שאינה מתאימה, או מובלות בתנאי הובלה שאינם עומדים בדרישות השירותים הווטרינריים, אסורות בצריכה. הן מעלות את הסיכון לתחלואה, וקיים סיכון ממשי לבריאות הציבור.

משרד החקלאות מתריע כי יש להימנע מרכישת ביצים ממקומות לא מוסדרים, ולוודא כי החותמת ברורה עם שם מכון המיון ותאריך תפוגה תקין.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מפקחי משרד החקלאות פועלים לאורך כל השנה 24/7 על מנת למנוע כניסת מוצרי מזון ללא פיקוח לתוך שטחי ישראל. חשוב להבהיר כי כיוון שהביצים אינן מפוקחות לאורך כל השרשרת, איננו יודעים באילו תנאים הן גודלו, ועל כן מהווים סכנה ממשית לבריאותנו. אני שב ומזכיר כי יש להקפיד ולרכוש תוצרת חקלאית במקומות מוסדרים בלבד לאחר שעברו את הבדיקות הנדרשות".

פריטים קשורים