הדפס עמוד זה

סוכל ניסיון הברחה של כ-240 ק"ג ענבים מחברון אשר יועד לשיווק בעיר אשקלון

27 אוק 2022 המחברת/ת:
הברחת ענבים הברחת ענבים

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) בשיתוף אנשי רשות המעברים, סיכלו ניסיון הברחת ענבים בכמות של כ-240 ק"ג במעבר תרקומיא הסמוך לעיר חברון על פי חקירה ראשונית, המבריחים כיסו את ארגזי הענבים בשמיכות במטרה לעקוף את הפיקוח, ולשווקם לרשתות שיווק באשקלון, למרות שהגיעו ממקור לא מפוקח ועלולים בסבירות גבוהה ביותר לסכן את בריאות הציבור

בזכות ערנות מוגברת ושיתוף פעולה של מפקחי משרד החקלאות ואנשי רשות המעברים, נמנע עוד ניסיון שיווק של סחורה צמחית לא מפוקחת לתוך גבולות ישראל. בראשית האירוע, אנשי הרשות במעבר תרקומיא זיהו רכב חשוד שביצע עבירות חקלאיות בעבר. אז, הוזעקו למקום מפקחי הפיצו"ח, שהגיעו למקום וביצעו סריקה מקיפה ברכב, וחשפו כי הוא מלא בארגזי ענבים מוברחים במשקל כולל של כ-240 ק"ג. על פי החקירה, הסחורה שמקורה בעיר חברון ולא עברה פיקוח הדוק בכל שרשרת הייצור כפי שנדרש,  הייתה אמורה לעשות את דרכה לרשתות שיווק בעיר אשקלון. בעקבות האירוע, נפתחו הליכים משפטיים נגד הנהג והענבים הועברו להשמדה על פי צו רופא.

במשרד החקלאות מדגישים כי תוצרת צמחית הנכנסת לישראל באופן מוסדר, עוברת פיקוח וביקורת במעברי הגבול על ידי מפקחי השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות. מנגד, תוצרת חקלאית מוברחת עלולה לשאת עמה מזיקים, נגעים ושאריות חומרי הדברה ולכן מהווה סכנה לבריאות הציבור. ענף הענבים הוא רגיש במיוחד בהקשר זה, שכן משתמשים בכמות גדולה יותר של חומר הדברה במהלך הריסוס.

בימים אלה מתבצע בעיר חברון בציר ענבים, כך שלמרות שמדובר בסחורה שנבצרת בדרך כלל עד תחילת חודש אוקטובר, קיים עדין ניסיון וביקוש לשווקה בתוך ישראל בעת הזו, למרות שאינה מפוקחת ועלולה לסכן את בריאות הציבור.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות: "בזכות שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם אנשי רשות המעברים, והערנות לנושא ההברחה החקלאית, הצלחנו לזהות בזמן את ניסיון ההברחה, למרות הניסיון של המבריחים להסתיר זאת באמצעים שונים. אני שב ומדגיש כי שיווק תוצרת חקלאית מוברחת היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים".

פריטים קשורים