לנוכח הבצורת "הכי רצינית במדינה, מזה עשרות שנים" לפי הצהרת ממשלת צרפת משרד החקלאות הישראלי מארח משלחת חקלאית מהאי הצרפתי קורסיקה

21 נוב 2022 המחברת/ת:
דר מיכל לוי עם מר Joseph Colombagne, נשיא לשכת החקלאות של קורסיקה דר מיכל לוי עם מר Joseph Colombagne, נשיא לשכת החקלאות של קורסיקה משרד החקלאות ופיתוח הכפר

מטרת הביקור: לימוד שימוש יעיל במים בחקלאות, זאת לאור הטלת הגבלות חמורות על השימוש במים באי בשל הבצורת

משלחת של עשרות נציגים מתחום החקלאות, מהאי קורסיקה הגיעה לישראל היום (א',20.11) לביקור בן שבוע ימים. בראש המשלחת יעמדו גורמים בכירים ממשרדי החקלאות והמים המקומיים, וכן נציגים מענפי החקלאות השונים במדינה, וביניהם יין, חלב ופירות הדר. מטרת הביקור היא ללמוד מישראל כיצד לקיים ולבסס חקלאות ענפה בתנאי מזג אוויר קיצוניים, כיצד לעשות שימוש מושכל ויעיל במים וכיצד ליישם שיטות לחקלאות מדייקת. הביקור הינו חלק מיוזמתם של קרן ישראל-צרפת FFI, שגרירות ישראל בפריז בשיתוף עם המרכז לסחר ושיתוף פעולה בין-לאומי של המשרד ומינהל המחקר החקלאי.

ישראל, כמובילה בפיתוח פתרונות לאתגרי גידול מזון בתנאי מזג אוויר קיצוניים, ובייחוד לנוכח משבר האקלים הגלובלי, מהווה מוקד ידע בסדר גודל בינלאומי בתחומי ההשקיה, ניהול מקורות מים וחקלאות מדברית. משכך, כחלק מהביקור ייערכו סיורים לימודיים, שמטרתם העברת הידע המקצועי הנרחב שקיים בישראל בכל הקשור לחקלאות בצל השפעות משבר האקלים. בנוסף, הקורסיקאים ייפגשו עם חברות אגרו-טק ישראליות מובילות בתחום זה. בכך, מהווה הביקור הזמנות ליצירת שיתופי פעולה בינלאומיים, הן ברמה המסחרית והן ברמה המחקרית.

ביקור זה חיוני בייחוד בעת זו, כאשר מזה שלושה חודשים מכה בקורסיקה גל חום קיצוני, שהוביל למחסור בלתי צפוי במים באי ולהגבלות רוחביות על שימוש במים כתוצאה מכך. לשכת החקלאות של קורסיקה קראה לחקלאים להצטרף לסיור המקצועי, ובכך הם מקווים ליישם מדיניות רוחבית של חקלאות מדייקת ושימוש נכון במים, שיעזור לפתור את המשבר הנוכחי.

יעקב פולג, סמנכ"ל בכיר לסחר חוץ במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "אני שמח לראות כי שוב ושוב, נציגים ממדינות שונות מגיעים כדי ללמוד מישראל על פתרונות שימוש יעיל במים וגידול בתנאי עקה. ביקור זה נועד לחיזוק הקשר עם קורסיקה ועם צרפת, ואנו מקווים כי הוא יוביל לשיתופי פעולה נוספים. למרות כל זאת, אין להתעלם מתכלית הביקור, שנובעת מההשפעות ההרסניות שיש למשבר האקלים על עולמנו. משרד החקלאות הישראלי ימשיך לסייע ככל שניתן ברמה הגלובלית, בכל הנוגע לגידול ראוי של מזון בתנאי אקלים קשים והסתגלות למציאות מאתגרת זו".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.