הדפס עמוד זה

בסיום משא ומתן עם משרדי האוצר והחקלאות- הורחבה התמיכה במגדלי הבקר במרעה ל- 358 מיליון שקלים למשך שבע שנים עד שנת 2029

בקר לבשר במרעה במורדות הגולן בקר לבשר במרעה במורדות הגולן רוני סורג'ון- תקשורות

עו"ד יונתן הירשפלד מנכ"ל אמב"ל, ארגון מגדלי הבקר לבשר במרעה, מודה לשרי האוצר והחקלאות, עם ההגעה להסכמות על תמיכה ישירה במגדלי הבקר בסך 358 מיליון שקלים למשך שבע שנים. ההסכם כולל פתיחת ייבוא בשר בקר מצונן ללא מכס. ההסכם החדש יעניק ודאות למגדלי הבקר ויבטיח יציבות לענף עד לשנת 2029.

"עם החלטת משרדי האוצר, החקלאות והכלכלה על רפורמה בענף הבשר, ניהלתי משא ומתן, במטרה להיטיב עם מגדלי הבקר ולשמור על אינטרס הענף. לאחר הליך ממושך, חתמנו אמש (רביעי) על הסכם תמיכות חדש עם משרד האוצר ומשרד החקלאות. סך התמיכות הישירות יעמוד על 358 מיליון שקלים, ויביא יציבות לענף בשבע שנים. לצד כל אלו, יוקצו עוד השנה (2022) 5 מיליון שקלים לטובת השקעות בענף, ו-2 מיליון שקלים נוספים, לטובת עידוד התייעלות בענף" אומר הירשפלד ומוסיף :"בנוסף, כולל ההסכם התחייבות של הממשלה לפעול על מנת להגדיל את מכסת העובדים הזרים בענף המרעה וכן הוחלט כי משרד החקלאות יעודד מיתוג בשר הבקר הישראלי, כך שיבודל עבור הצרכנים בנקודות המכירה" מציין הירשפלד.

מעבר לחשיבות המשך קיומו של הענף ופיתוחו במטרה לשמור על ביטחון המזון בישראל, מונעת רעיית הבקר התפשטותן של שריפות בשטחים פתוחים וביערות יתר על כן, שטחים אלו שומרים על גבולות ישראל, ועל המשך קיומן של ריאות ירוקות לצד הבנייה ופיתוח התשתיות. יש לציין כי הסכם זה, בתקופה פוליטית זו, נדרש לאישור משפטי.

פריטים קשורים