הדפס עמוד זה

תם ונשלם כנס כנרת ה-6 לחינוך, אקדמיה ופריפריה במכללה האקדמית כנרת: קהילות בפרספקטיבה של זמן

18 מרס 2021 המחברת/ת:

השנה לאור משבר הקורונה, בחרה המכללה האקדמית כנרת לשים דגש מיוחד ולעסוק במסגרת כנס כנרת ה-6 לחינוך אקדמיה ופריפריה, בנושאים הבאים: קהילות וירטואליות, גישות היברידיות לפיתוח קהילתי והביטוי שלהן בימי קורונה, פריפריה גיאוגרפית וחברתית בישראל, השלכת פסולת ביערות ובאתרי טבע ופתרונות לעתיד הקיומי של כדור הארץ, יכולות במאה ה-21, האם הקהילות ממלאות תפקיד של הממשלה, סוגיות סביבתיות המשפיעות על איכות החיים, מטרות הקיימות של האו"ם, יערות קהילתיים, קהילה קיבוצית במיטבה בשגרה ובחירום, החיבור בין קהל לקהילה ובין קיבוץ לעיר.

בכנס השתתפו מומחים מהאקדמיה, חוקרים, אנשי קק״ל, פעילי איכות הסביבה וכך גם דמויות בכירות מתחומי הקהילות ומהמגזר הציבורי, ובהם: פרופ' יורם יובל, אשר הציג כיצד ניתן לחיות חיים טובים יותר לצד הקורונה, איש הסביבה ושדרן גל"צ, אביב לביא, אשר בין היתר סקר את התייחסות המפלגות השונות לסוגיה לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-24, מעין שריג, סמנכ"לית תקשורת וקהילות בפייסבוק ישראל, שדיברה על נושא קהילות וירטואליות, פרופ' שיזף רפאלי, נשיא מכללת שנקר, על הסכנות שטומן בחובו המרחב הווירטואלי, ד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל, ענת גולד, מנהלת אגף התכנון בקק"ל, ד"ר רועי צזנה, פרופ' אופירה איילון, פרופ' סיביל היילברון ונוספים.

כבכל שנה בכנס כנרת לחינוך, אקדמיה ופריפריה, גם השנה חילקנו 3 פרסי יקיר המכללה. השנה התואר ניתן לסופר אלי עמיר, יו״ר קרן רש״י לשעבר אלי אלאלוף ופרופ׳ זאב (זאביק) דרורי.

אירוע מרגש וחשוב נוסף שהתקיים ביום השלישי של הכנס הינו הכרזה על זוכי תוכנית ה-ISDG היוקרתית. תכניתISDG , Israel Sustainable Development Goals, היא התכנית הישראלית ליישום מטרות הפיתוח בר-הקיימא של האו"ם, לבנות ובני נוער,  תכנית ייחודית של קרן קימת לישראל בשיתוף פעולה עם משרד החוץ ומשרד החינוך. התכנית הוקמה, במטרה לחבר את בנות ובני הנוער מישראל במאמץ בין-לאומי להשיג את יעדי האו״ם לשנת 2030, ובכך לסייע לעולם כולו בהתמודדות עם האתגרים העומדים בפני האנושות כולה. 

הקבוצות הזוכות הן מבתי הספר: אשכול הפיס למדעים ואמנויות רמת-גן יחד עם בית ספר אהל שם, תיכון ברנקו וייס ע"ש הרצוג- מחוללי העתיד, מדרשיית אמי"ת קמה – ירוחם.

פרופ' שמעון גפשטיין, נשיא המכללה האקדמית כנרת:

"מגפת הקורונה הביאה איתה שינויים חברתיים וטכנולוגיים אשר השפיעו רבות על הקהילות הפיזיות והווירטואליות. אנו כחברה למדנו בשנה החולפת במיוחד, להפנים את השינויים ולהסתגל למציאות של המאה ה-21. המכללה האקדמית כנרת בשנים האחרונות משקיעה משאבים רבים בפיתוח מיומנויות ויכולות חדשות על מנת לייצר גשר בין האקדמיה לעולם המשתנה, דרך תוכניות הלימודים המעודכנות וסביבת הלימודים החדשנית, פעילות מרכז כנרת לחדשנות ויזמות- KIC הפועל במכללה, והשנה הקדשנו גם את הכנס השנתי של המכללה לנושא זה, ונמשיך גם בעתיד להשקיע  בנושאים אלה, ומצפים לראות את כולם, בתקווה שהפעם בנוכחות פיזית בקמפוס המכללה האקדמית כנרת בכנס כנרת ה-7 לחינוך אקדמיה ופריפריה עם שותפנו היקרים מקק״ל."

יו״ר קק״ל אברהם דובדבני:

״אנו שמחים וגאים להשתתף בכנס כנרת השישי ולעודד כבכל שנה נושאים חשובים כמו: קיימות, מים, ייעור קהילתי, וגם את  נושא האקלים. נושאים אלו מבטאים את מהותה של קק"ל על פי האמנה שיש לה עם ממשלת ישראל מהקמת המדינה. קרן קימת לישראל שמה לה למטרה בראשית ימיה לחזק את נושא ההתיישבות, ובנוסף, פיתוח והכשרה חקלאית. כשהגיעו ראשוני המתיישבים לארץ, הם ראו את נופה השומם והחליטו לשנות את הנוף, וליישב את הארץ בעצים, מאז נטעה קק"ל למעלה מ-250 מיליון עצים. העץ הראשון שנטעה קרן קימת לישראל, הוא עץ הזית שנבחר בט"ו בשבט האחרון לעץ הלאומי, עץ הזית מהווה מקור לשמן וגם מסמל את הנצחיות של מדינת ישראל".

פריטים קשורים