הדפס עמוד זה

התאחדות חקלאי ישראל על ההחלטה לקצץ במכסות המים לחקלאות ללא כל פיצוי לחקלאים: "זהו יום שחור למדינת ישראל. רשויות המדינה פוגעות בכבשת הרש – חקלאי ישראל"

למרות הדיונים האינטנסיביים שמתקיימים בימים אלו בין משרד האוצר, משרד החקלאות, רשות המים והתאחדות חקלאי ישראל , הודיעה רשות המים, בהנחיית אגף התקציבים של האוצר, על קיצוץ מכסות המים השפירים לחקלאים ל- 261 מיליון קוב במקום צריכה של 310 מיליון קוב לשנת 2018 באופן שרירותי וללא כל פיצוי לחקלאים.

בהתאחדות חקלאי ישראל מדגישים כי החלטה זו נעשתה למרות פנייתו של שר החקלאות, אורי אריאל במכתב לשר האוצר, משה כחלון ובו הוא הודיע כי הוא תומך בעמדת ההתאחדות חקלאי ישראל לקיצוץ מרצון של 30 מיליון קוב תמורת פיצוי ישיר לחקלאים של 90 מיליון ש״ח. ומקווים כי שר האוצר, משה כחלון ושר החקלאות, אורי אריאל יתערבו בסוגיה ויפתרו את המשבר לשינוי רוע הגזירה.

בהתאחדות חקלאי ישראל אמרו היום: "מדובר ביום שחור למדינת ישראל. למרות שישראל מתפילה 650 מיליון קוב מים ולמרות שבשנים האחרונות שולמו סכומי כסף גדולים לבעלי מתקני ההתפלה כדי שלא יעבדו במלוא התפוקה, החליטו רשויות המדינה לפגוע דווקא בכבשת הרש - חקלאי ישראל".

ראשי התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור ואבשלום (אבו) וילן אמרו: "אנחנו לא נקבל גזירה שבפעם הראשונה בתולדות המדינה פוגעים באמצעי יצור של החקלאים מבלי לתת תמורה. בכוונתנו לפנות בדחיפות לשר האוצר ולשר החקלאות ואף לצאת למאבק ציבורי להסרת רוע הגזירה".

פריטים קשורים