הדפס עמוד זה

"חקלאי גרנות" הוסמכה בתקן חברתי בינלאומי להגנה על תנאי העסקה והסביבה של מגדלי האבוקדו

18 דצמ 2022 המחברת/ת:
תקן הבינלאומי ריינפורסט איילנס תקן הבינלאומי ריינפורסט איילנס

תקן Rainforest Alliance נחשב לתקן בינלאומי מוביל של נושאים חברתיים וסביבתיים השומרים על תנאי העסקה, המחייה, הקיימות והסביבה של מגדלים בעולם, בהם תעשיית הקפה, הקקאו והאבוקדו • חקלאי גרנות הינה אחד הארגונים הראשונים בישראל המוסמכת בתקן החשוב

תקן חברתי בינלאומי חשוב, המגן על תנאי העסקה והמחייה של מגדלי האבוקדו בישראל, הוטמע לאחרונה על ידי "חקלאי גרנות". מגדלת ומשווקת האבוקדו הגדולה בישראל, הוסמכה לאחרונה בתקן Rainforest Allian, הנחשב לאחד מהתקנים החשובים בעולם בנושא קיימות, חברה וסביבה. בכך, הופכת גרנות, לאחת החברות הראשונות המאמצות את התקן החברתי בישראל. לדברי גיורא מרום, מנכ"ל צומח גרנות, "כארגון חקלאי ישראלי המוביל את תעשיית האבוקדו בארץ, ראינו לנכון לאמץ תקן חברתי חשוב, המבטיח את תנאי המחייה והסביבה של מגדלי האבוקדו בהווה ובעתיד".  

תקן Rainforest Alliance הוא תקן סביבתי חברתי שמקורו בתעשיית הקפה והקקאו. התקן מקיף את כל הנושאים החברתיים של המגדלים בהם תנאי העסקה, תנאי מחייה, משכורות וכו', וכן נושאים סביבתיים כמו ניהול משק מים, חומרי הדברה, אי פגיעה בסביבה הטבעית, בחי ובצומח וכו'. נועה טל, מנהלת האיכות של "חקלאי גרנות", מסבירה כי ריינפורסט אליינס יוצרת עולם בר קיימא יותר, על ידי שימוש בכוחות חברתיים וכוחות שוק להגנה על הטבע ולשיפור חייהם של חקלאים וקהילות. "העמידה בכל דרישות התקן מאפשרת לנו לשווק ולייצא אבוקדו כמוסמך Rainforest Alliance ויש לכך חשיבות עצומה".

"חקלאי גרנות" הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון ולשווקים הסיטונאיים, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות. גרנות מובילה בתעשיית האבוקדו הישראלית עם כ-50,000 טון פירות לעונה, 70% ממנו לייצוא. בית האריזה לאבוקדו של גרנות הוא מהגדולים והמתקדמים בעולם.

חקלאי גרנות מוסמכת בתקן הבינלאומי ריינפורסט איילנס צילום האויחקלאי גרנות מוסמכת בתקן הבינלאומי ריינפורסט איילנס צילום האוי

פריטים קשורים