משרדי האוצר והחקלאות משיקים יחד עם הבנק האינטר-אמריקאי לפיתוח תוכנית מענקים לחברות בתחום האגרו-טק שיפעלו באמריקה-הלטינית ובקריביים

שר החקלאות ושר האוצר שר החקלאות ושר האוצר

משרדי האוצר והחקלאות בשיתוף פעולה עם הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח, באמצעות זרוע החדשנות שלו ה-Lab, יחד עם זרוע המגזר הפרטי שלו ה-Invest, מקים תוכנית מענקים במטרה לקדם עסקים ירוקים בתחום החקלאות באמריקה הלטינית והקריביים. ישראל מספקת מענק בגובה 3 מילון דולר דרך משרדי האוצר והחקלאות לצורך הקמת המיזם "חדשנות לעסקים ירוקים בתחום החקלאות", שינוהל ויובל על ידי זרועות ה-Lab וה-Invest  בIDB. 

המיזם מתמקד במתן עזרה לעסקים בתחום החקלאות באמריקה הלטינית ובקריביים בתגובה לקשיים שמציבים שינויי האקלים תוך טיפוח פיתוחם של מודלים עסקיים בני קיימא בעלי פליטות פחמן נמוכות. בנוסף, המיזם יעזור לפירמות מקומיות להפוך את מוצריהן לבינלאומיים, להעלות את רמת המיומנות של העובדים, ולאמץ טכנולוגיות חדשניות ופרקטיקה חדשנית.

מכיוון שחקלאות מהווה מרכיב קריטי בכלכלות באמריקה הלטינית ובקריביים, הבנק הבין אמריקאי על שלל זרועותיו השותפות במיזם וממשלת ישראל שילבו מאמצים על מנת להתמודד עם המכשולים העיקריים העומדים בפני השקעות ירוקות באמצעות העלאת מודעות, ידע, ויכולת הכרוכות בפרקטיקה ירוקה; על ידי זיהוי הזדמנויות בחקלאות ירוקה ויערנות ירוקה; על ידי ניסוי טכנולוגיות חדשות שעשויות לסייע ללקוחות בקיימות וכושר התאוששות אקלימי; ועל ידי אספקת תמיכה טכנית ביערנות ירוקה וחקלאות ירוקה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן:

"הקרן המשותפת של ממשלת ישראל וקבוצת הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח היא הוכחה למחויבות החזקה של ישראל לקידום פיתוח בר קיימא באמריקה הלטינית ובקריביים. ישראל הפכה למובילה עולמית בתחום החקלאות הירוקה ובת הקיימא, ופיתחה טכנולוגיות ושיטות רבות המתאימות לנסיבות דלות משאבים. הקרן תאפשר ללקוחות ה-IDB והשותפים שלו בכל אזור אמריקה הלטינית והקריביים למנף את המומחיות הישראלית והידע הישראלי על מנת להשיג את מטרות הפיתוח בנות הקיימא. עם קרן זו, ישראל גאה להרחיב את שיתוף פעולה החזק שלה עם ה-IDB בתחומי הסייבר וטכנולוגיות המים. אנו מצפים להמשיך את העבודה המשותפת עם הקבוצה על מנת להבטיח עתיד בר קיימא ובעל כושר התאוששות לאמריקה הלטינית ובקריביים".

שר החקלאות, עודד פורר:

"שיתוף הפעולה עם הבנק האינטר-אמריקאי לפיתוח יאפשר הקמתה של קרן השקעות בחקלאות למימון פרוייקטי דגל ולחשיפה של טכנולוגיות ישראליות חכמות וחדשניות שייתנו מענה לאתגרי ייצור המזון בתנאי אקלים משתנה. מהלך זה יגביר את שיתוף הפעולה של ישראל עם מדינות אמריקה הלטינית וידגיש את תרומתה של ישראל למאמץ העולמי להתמודד עם אתגר ייצור המזון בעולם בתנאים שנוצרו. בנוסף, יסייע שיתוף הפעולה עם הבנק לקדם את פעילותו של הסקטור העסקי בשתי המדינות".

נשיא ה-IDB מאוריסיו קלאבר-קארון:

"כאן בקבוצת ה-IDB, אנו מאמינים שהעצמת פירמות באזור שלנו היא קריטית להצתת צמיחה מחודשת, עידוד התקדמות חברתית, וטיפוח התאוששות. באופן ספציפי, עזרה לעסקים חקלאיים לתפקד בצורות חדשניות ובעלות כושר התאוששות גבוהות יותר עשויה ליצור מקומות עבודה, לשפר ביטחון במזון, ולרומם כלכלות. אנו אסירי תודה לשותפינו בממשלת ישראל – דוגמה ומופת לחדשנות ופיתוח במגזר הפרטי – על התמיכה שלהם במיזם החדש הזה. פעולה זו עולה בקנה אחד עם משימת ה-IDB לקדם התאוששות כלכלית וצמיחה כוללת באמריקה הלטינית והקריביים בתחומי הכלכלה הדיגיטלית, מגדר וייצוגיות, ושינוי האקלים".

אודות הבנק הבין-אמריקאי לפיתוח:

הבנק הבין אמריקאי לפיתוח מסור לשיפור איכות חיים. מאז הקמתו ב1959 הבנק מהווה מקור מוביל למימון פיתוח כלכלי, חברתי, ומוסדי באמריקה הלטינית והקריביים. הבנק אף עוסק במחקר ברמות הגבוהות ביותר ומספק שירותי ייעוץ מדיניות, תמיכה טכנית והכשרה ללקוחות האזור, במגזר הפרטי הציבורי כאחד.

אודות ה-IDB Invest:

 ה-IDB Invest הוא בנק מולטילטרלי לפיתוח החבר בקבוצת הIDB. מטרתו היא לקדם פיתוח כלכלי במדינות החברות בו באמריקה הלטינית והקריביים דרך המגזר הפרטי. הבנק מממן חברות בנות קיימא ופרויקטים על מנת להשיג תוצאות פיננסיות ולמקסם פיתוח סביבתי, חברתי, וכלכלי באזור. לבנק תיק האחזקות המכיל נכסים בשווי של כ14.8 מיליארד דולר ארה"ב, ו376 לקוחות ב25 מדינות, והוא מספק פתרונות פיננסיים חדשניים ושירותי ייעוץ העונות על צורכיהם של לקוחות הבנק במגוון תעשיות שונות.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.