לראשונה: ישראל תייצא זרעי קנאביס לארה"ב

18 מאי 2022 המחברת/ת:
זרעי קנאביס זרעי קנאביס

שר החקלאות ופיתוח הכפר, עודד פורר: "ייצוא זרעי הקנאביס מזמן לנו את הרחבת מגוון הייצוא החקלאי הישראלי ומחזק את החקלאות המקומית, תוך ניצול היתרון היחסי של ישראל בתחום שנחשב עדיין ראשוני. משכך, לישראל יש את היכולת להותיר בו את חותמה ולהיות בין המובילות בעולם. עלינו לתמוך בחברות הישראליות, עת שהן פוסעות את צעדיהן הראשונים בשוק העולמי"

עוד הוסיף השר פורר: "אני פועל לחזק את הייצוא החקלאי מישראל בכל המישורים, והנחיתי את עובדי משרדי להעניק תמיכות שיחזקו את החקלאות המקומית ויאפשרו לה להיות תחרותית בעולם הגלובלי, זאת במקביל לפתיחת נספחויות חקלאיות במספר מקומות בעולם"

לאחר קרוב לשנה של מגעים, יצא אמש מישראל משלוח זרעי הקנאביס הראשון אי פעם אל מדינה זרה. המשלוח הינו משלוח ניסיוני וראשוני, שאחריו יתבצעו מגעים בנוגע להמשך הייצוא. מדובר בצעד היסטורי כחלק מיישום החלטת ממשלה מספר 4490, שעודכנה באוגוסט האחרון כדי לכלול את ייצוא זרעי הקנאביס הרפואי מישראל, ויכול להוביל לפתיחת שווקים בינלאומיים נוספים לייצוא ישראלי ולקדם את תעשיית הקנאביס הרפואי בישראל בצורה משמעותית.

מדינת ישראל נחשבת למומחית עולמית בתחום המחקר והפיתוח של צמח הקנאביס. למעשה, בניגוד לתפיסה הרווחת בציבור, בתחום המחקר ענף הקנאביס בישראל פעיל מזה עשורים, אך רק בשנים האחרונות צבר תאוצה עקב שינויים במדיניות הישראלית.

במשלוח ההיסטורי יישלחו זרעי קנאביס מסוג המפ של חברת "BetterSeeds" הישראלית. זרעי ההמפ הנשלחים כעת הנם במסגרת תכנית הטיפוח של החברה, תחת רישיון המחקר של יחידת הקנאביס הרפואי (היק"ר) במשרד הבריאות. בעת הגעתם, הזרעים יעברו בחינה ע"י מגדלי המפ מסחריים לוודא התאמתם לשוק האמריקאי . האגף לשתלנות וחומר ריבוי בשירותים להגנת הצומח שבמשרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף היק"ר במשרד הבריאות וגופים נוספים, מלווים את כלל החברות הישראליות בקידום נושא ייצוא הזרעים לחו"ל, וכעת לראשונה פעילות זו נשאה פרי.

פתיחת ייצוא הזרעים בתחום הקנאביס צפוי לחזק את מעמדה של ישראל כבעלת ידע ומומחיות בתחום הזרעים. בנוסף, הגדלת מגוון הייצוא והרחבתו למוצרי קנאביס, תאפשר העמקת שווקים קיימים וחדירה לשווקים חדשים תוך כדי רכיבה על גל הביקוש ההולך וגובר למוצרי קנאביס בעלי ערך רפואי-בריאותי. יתרה על כך, ישראל היא בין המדינות המובילות במחקר ובפיתוח זרעים בכלל וכן בקנאביס רפואי בפרט, וייצוא זרעי הקנאביס צפוי למשוך התעניינות מחוקרים שונים ברחבי העולם ולחזק אף יותר את תחום המחקר.

נעמה קאופמן-פס, מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "כחלק מפועלי, בשיתוף עם שר החקלאות ופיתוח הכפר עודד פורר, נפרוץ עוד ועוד שווקים ונחדור אליהם. כורח המציאות מחייב אותנו לחזק את קשרי המסחר שלנו עם מדינות אחרות, כדוגמת פתיחת נספחויות חקלאיות במדינות אחרות, וכן כדוגמת ייצוא זרעי הקנאביס הנוכחי לחו"ל. בתקווה גדולה כי גם משלוח זה יביא עמו הצלחה מסחרית נוספת". 

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.