הדפס עמוד זה

מועצה אזורית הערבה התיכונה: הצלחה לכנס מתעניינים למעבר למגורים בערבה התיכונה

25 ינו 2021 המחברת/ת:
כנס מתעניינים למעבר למגורים בערבה התיכונה כנס מתעניינים למעבר למגורים בערבה התיכונה

זוגות ומשפחות צעירות מכל רחבי הארץ, לקחו חלק בכנס המקוון למתעניינים למעבר למגורים בערבה התיכונה, ביזמת מועצה אזורית הערבה התיכונה.

יונתן נריסנה, רכז הצמיחה הדמוגרפית במועצה אזורית הערבה התיכונה, שעבר לגור בערבה לפני חמש שנים עם רעייתו וילדיו אומר, כי בתקופה האחרונה, בעקבות הסגרים, החלה התעניינות גוברת, בעיקר משפחות צעירות עם ילדים, למעבר מגורים בערבה, בשל המצב, תוך חישוב מסלול מחדש ושאיפה לבנות את חיי המשפחה, בקהילות איכותיות תומכות ואיכות חיים, במרחבי הערבה.

בכנס המקוון השתתפו תושבים חדשים, שהעתיקו כבר את מגוריהם לערבה וסיפרו מחוויותיהם וכן רכזי ישובים בערבה שהסבירו כיצד נעשה המעבר וענו על שאלות המתעניינים הרבים שהשתתפו בכנס.

"אנו מברכים על ההתעניינות הרבה עבור מעבר למגורים בערבה. עקב הביקוש הרב אנו מתכננים כנסים נוספים בהמשך השנה. למעבר לערבה נדרש תהליך ממושך, כיוון שבשלות המתעניינים צריכה להגיע למוכנות והחלטה לעשות את המהלך" אומר נריסנה.

כחלק מתהליך הקליטה מתקיים קשר בין המשפחה החדשה ליישוב בו בחרו לגור, לסיוע ההקלטות ומענה על כל השאלות, פגישה עם וועדת הקבלה ביישוב, מבחני התאמה, וועדת קבלה סטטוטורית (נציגים של המועצה ושל ההתיישבות) רכישת נכס וקליטה.  

פרויקט ההרחבות במועצה אזורית הערבה התיכונה מתבצע בששה מיישוביי הערבה התיכונה ונועד להרחיב את קהילת הערבה התיכונה, המונה כיום כ- 4,000 תושבים, בקליטת משפחות וזוגות חדשים, כמו גם בני ובנות הערבה, שנדדו אל העיר הגדולה וכעת מעוניינים לחזור הביתה ולבנות את ביתם בערבה.

בערבה צופים, כי בתוך עשור תאכלס הערבה התיכונה 15,000תושבים.

פרטים לגבי הערבה והקליטה- באתר המועצה האזורית הערבה התיכונה- https://www.arava.co.il/

פריטים קשורים