הדפס עמוד זה

עתירת תושבי כפר סירקין והעמותה להגנת עתיד מחנה סירקין כנגד הותמ"ל

בית המשפט המחוזי בלוד, דן היום (18/11/20) בעתירה של תושבי כפר סירקין והעמותה להגנת עתיד מחנה סירקין כנגד הותמ"ל.

בית המשפט קיבל מספר החלטות חשובות, ובין היתר, כי לא יינתן היתר בנייה ליותר מ-2700 יחידות דיור, אלא לאחר שיפורסם בה"ת (בחינת היתכנות תחבורתית) חדשה, שתראה פתרונות תחבורה המצדיקים את המשך הבנייה.

השופט אורן שוורץ, התרשם בדיון, כי אין תנאים תחבורתיים מספקים בתוך התוכנית הקיימת, ולכן קבע כי יש להוסיף לצוות המלווה תנאים נוספים, כדי לוודא שהתנאים התחבורתיים יקויימו כנדרש וכמתוכנן. אחרי בנייה של 2700 יחידות הדיור, לא ניתן יהיה להמשיך בבנייה נוספת, אלא אם תיערך בה"ת, אשר תפורסם לציבור, ולו יהיו 30 יום להגיש התנגדויות. נזכיר כי תוכנית הבנייה מאפשרת לבנות סה"כ 8500 יחידות דיור, אך בעקבות ההחלטה היום, כל יחידה נוספת מעבר ל-2700 יחידות, תהיה טעונת בה"ת.

הישג חשוב נוסף של התושבים הוא בהחלטה של בית המשפט למנות משקיף מטעם מ.א דרום השרון כנציג בצוות המלווה.
ובנוסף לכך, בנוגע לכביש עוקף עמישב, בית המשפט החליט כי לא ייסלל כביש זה עד שלא תהיה החלטה מנומקת המסבירה את הצורך בהקמתו של הצוות המלווה. החלטה זו מאפשרת הבעת התנגדות מצד התושבים והגשת התנגדות זו לבחינת בית המשפט.

עת״מ (מרכז) 69288-12-19 כפר נחמן סירקין - מושב עובדים להתיישבות שיתופית בע״מ ואח׳ נ׳ הוועדה הארצית לתכנון ובניה של מתחמים מועדפים לדיור ואח׳, פס״ד מיום 18/11/2020

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

עודכן לאחרונה על ידי האיחוד החקלאי