הדפס עמוד זה

זיכוי נדיר של בעלי צימרים במזכרת בתיה / איתן מיגדיש, שמאי מקרקעין

 צור יאמין ממזכרת בתיה, אשר הואשם בבית משפט השלום ברחובות כי הינו עושה שימוש חורג בקרקע חקלאית שבבעלותו בכך שבקרקע זו מתנהל עסק מסחרי של 7 צימרים ו-2 מחסנים ושטח אספלט כשטח כולל של כ-1,200 מ"ר, זוכה השבוע מחמת הספק על ידי השופטת אדנקו סבחת חיימוביץ.

בהכרעת הדין המזכה קיבל בית המשפט את טענותיהם של סנגורי הנאשם, עוה"ד עמוס פון וייזל וניסן שריפי, כי הנאשם איננו אחראי לביצוע השימושים על המקרקעין, למרות שהוא רשום כבעלים שלהם, בית המשפט קבע כי הזיכוי הוא "חרף מחדליו של הנאשם, שלא סייע בחקירה משלא טרח להתייצב למסירת גירסה. על רשויות אכיפת החוק לפעול לחשיפת האמת, חשיפת ראיות מפלילות ומזכות כאחד ולא להסתפק באיסוף ראיות מרשיעות בלבד".

כמו כן, השופטת סבחת- חיימוביץ קבעה, כי אף עקב טענת אכיפה בררנית יש לזכות את הנאשם, שכן הוגש כתב אישום רק כנגד הנאשם ולא כנגד החברה שהפעילה את הצימרים ובעליה.

יש לציין, כי מדובר בפסק דין נדיר ביותר, שכן העובדות העיקריות לא היו נתונות במחלוקת, כי קיים מתחם גדול של צימרים על קרקע חקלאית , הפועל כבר כ-5 שנים (מאז אפריל 2015) לפחות, וניכר כי הסנגורים שריפי ווייזל נקטו בקו הגנה מעניין, אשר גרם לזיכויו של הנאשם מחמת הספק.

תו״ב (שלום)(רחובות) 30573-05-15 ועדה מקומית לתכנון ובניה נ׳ יאסין ואח׳, הכרעת דין מיום 13/05/2020

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

עודכן לאחרונה על ידי האיחוד החקלאי

פריטים קשורים