חבל שבגלל משהו שאפילו איננו ויכוח בין משרדים ממשלתיים הייצוא מתעכב וחלון ההזדמנויות הכלכלי הזה מצטמצם לנגד עינינו

15 מאי 2018 המחברת/ת:

"הממשלה מתקשקשת ולא מתקדמת בעניין ייצוא קנאביס רפואי. אם הממשלה לא תתכנס ממש בקרוב למתווה מוסכם שיאפשר ייצוא, קבוצת ח"כים בראשותי יקדמו חקיקה שתאפשר זאת", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש בדיון היום בהצעת חוק לתיקון פקודת הסמים המסוכנים – היתר ייצוא לקנאביס רפואי. "חבל שבגלל משהו שאפילו איננו ויכוח בין משרדים ממשלתיים הייצוא מתעכב וחלון ההזדמנויות הכלכלי הזה, שיכול לפתוח תחום חדש וייחודי בפני החקלאות הישראלית הולך ומצטמצם לנגד עינינו".

בדיון התברר שהחסם הוא עמדת המשרד לביטחון פנים. יואל הדר, היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים: "לאור מספר התקנים שהוקצו למשטרה בגין השינוי בשוק גידול הקנאביס הרפואי, דרשנו להגביל את מספר חוות הגידול ל-50. חברי המשפטנים סברו שאם אתה מקבל מכסה, אז זה משאב מוגבל שצריך לחלקו בתורה שוויונית, כמו מכרז. לכן לכאורה נוצרה בעיה. היינו אצל המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר. היא קבעה שאפשר להנהיג מכסות בהליך שוויוני. עכשיו אנו בדין ודברים מול משרד הבריאות. קיבלנו פניה מהאוצר, שאם לא נגיע להסכמות עד סוף החודש, לא יהיה ייצוא והם ייקחו את הכספים שהוקצו לנו לשם פיקוח, והכל ייתקע".

אהרון פלוצקי, 'תיקון עולם': "אנחנו מספקים קנאביס רפואי ל-13,000 מטופלים. ישראל זוכה להערכה בכל העולם. אבסורד שכל כך הרבה זמן לא מנצלים את הידע הישראלי. בינתיים יותר ויותר מדינות בעולם מתפתחות בתחום וייכנסו לשוק במקומנו. מגוחך לדבר על החשש מזליגה. ישראל היא שיאנית העולם בשימוש לא חוקי בקנאביס לפנאי. יש כמיליון משתמשים, ללא שום השוואה ל-30,000 מטופלי קנאביס רפואי. יש גידול או הברחה לא חוקיים בהיקפים עצומים. דווקא מהחוות אין זליגה. עליהן יש פיקוח משטרתי הדוק".

יובל לנדשפט, מנהל יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות: "יש לנו משהו שאין בעולם. כולם מבינים את הפוטנציאל הגדול. יש חילוקי דעות בין כל משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לבין המשרד לביטחון פנים, שרוצה הגבלה מסוימת".

איתן קופרשטוך, משרד הכלכלה: "ישב צוות בינמשרדי. הגענו למתווה. דנו בכל היבט. אין דבר מושלם. הגענו להחלטה ונותרה רק התנגדות המשרד לביטחון פנים. ביסוד הייצוא יש גם פיקוח, כולל פיקוח זליגה. אנו חתומים על אמנה בינלאומית ויש את פקודת הסמים. זו משענת טובה. אף מדינה לא תקנה מאתנו אם לא יהיה פיקוח הדוק על זליגה בארץ. ייצוא ללא רישיון לא יהיה, ולכן אין סיבה לשנות את החוק".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.