הממשלה אישרה את בקשתו של שר החקלאות לקבלת תרומה למחקר עבור וולקני, מינהל המחקר החקלאי

הבוקר אישרה הממשלה את בקשתו של שר החקלאות לקבלת תרומה של כ-5 מיליון דולר מ"קרן הלמסלי" לפיתוח ולהמשך המחקר במינהל המחקר החקלאי, לצורך הקמת משק מודל חקלאי ולביצוע מחקרים שונים.

משק המודל ישתרע על שטח של כ-500 דונם של גידולי שדה, מטעים ובקר בקמפוס נווה יער ויפעל במטרה לייצר תשתית פיזית ומחקרית לצורך בחינת השמירה על חקלאות רווחית ולמימוש עקרונות מפתח בחקלאות בת-קיימא, כגון: מזעור השימוש בתשומות חקלאיות חיצוניות (הכוללות: מים וחומרי הדברה); מחזור הפסולת האורגנית; שמירת הקרקע כמשאב ודו קיום של החקלאות לצד בני האדם. משק המודל יאגד את פעילות יחידות המחקר השונות, ביניהן: מטעים, עשבים, בקר, מזיקים ומחזור פסולת חקלאית.

פעילות משק המודל תונגש לציבור החקלאים ולאנשי החינוך באמצעות סדנאות, מפגשים והרצאות. ולאחר ביצוע המחקרים ואיסוף הנתונים, התוצאות שתתקבלנה תעמודנה לרשות חקלאי האזור.

בשנת 2014, יצרה הקרן קשר עם המכון, במטרה לתרום למרכז מחקר של המכון הוולקני הנמצא בגילת שבדרום. לאור הצלחות המחקרים, הקרן פנתה בשנית במטרה לתרום לתחנת המחקר הצפונית.

קרן הלמסלי היא קרן פילנטרופית אמריקאית התומכת במוסדות ללא כוונת רווח במגוון תחומים. מאז החלה הקרן בשנת 2008 במתן מענקים, העבירה למעלה ממיליארדי דולרים לארגונים רבים ושונים ברחבי העולם. בישראל תמכה הקרן בפרויקטים שמטרתם לחזק את המצוינות במחקר המדעי, הטכנולוגי והרפואי.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.