משרד החקלאות מחפש דרכים להורדת מחיר האננס

משרד החקלאות פועל מזה זמן רב בשורה של צעדים להורדת יוקר המחייה בכלל הענפים. בתוך כך, המשרד מחפש דרכים להורדת מחירי האננס ברשתות השיווק, לאור מחירי הפרי הגבוהים בישראל. זאת לעומת מחירו הנמוך עד מאוד באירופה ובמדינות נוספות בעולם.
ככלל, גידול האננס הוא בעיקר במדינות טרופיות. היקף גידול האננס המקומי קטן יחסית כדי לענות על הביקוש המקומי הגדול.

כיום, מייבאים אננס מהרפובליקה הדומיניקנית ומקניה. כבכל בקשה לייבוא תוצרת חקלאית, גם האננס משתי המדינות הללו נבדק בתהליך קפדני להערכת הסיכונים הקיימים, במטרה לשלול כל אפשרות לכניסת נגעים ומזיקים חדשים העלולים להרוס ענפי חקלאות רבים.

במטרה למנוע זאת, נדרשים היבואנים לכרות את הכתר של הפרי, שבבסיסו נמצאים לרוב הנגעים. אולם, כריתה זו מקצרת משמעותית את חיי המדף של האננס המיובא. לכן נאלצים יבואנים המייבאים לישראל, לעשות זאת באמצעות הובלה אווירית בלבד, המייקרת משמעותית את מחירו של הפרי. לעומת זאת, באירופה ובמדינות רבות בעולם, המקפידות על מניעת כניסת נגעים, מתירים לייבא אננס ממדינות רבות ולא דורשים מהם לכרות את הכתר.

עתה, משרד החקלאות פותח ל"שימוע" את הנושא, במטרה לבחון שינוי למצב הקיים ולהתיר ייבוא ממדינות רבות נוספות עם כתר, ולהוזיל משמעותית את מחירו של האננס, בדומה למתרחש במדינות רבות באירופה.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.