היקף נזקי הטבע לחקלאים בשבועיים האחרונים: כ-20 מיליון ₪

28 ינו 2018 המחברת/ת:

מזג האוויר החורפי הסוער ששרר בשני סופי השבוע האחרונים אמנם תרם רבות למשק המים, אבל הביא עימו גם נזקים כבדים לחקלאות. על פי נתוני קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות, מזג האוויר הסוער, ובעיקר הרוחות שהגיעו עד ל-120 קמ"ש, והברד, גרמו לנזקים למאות משקים חקלאיים, מרביתם במרכז הארץ.

מהנתונים עולה כי בעשרה ימים האחרונים (18/1-28/1) התקבלו בחדר המצב של קנט למעלה מ-500 הודעות נזק, מתוכם כ-180 ממגדלי הדרים, כ-160 ממגדלי הירקות וכ-60 ממגדלי האבוקדו. 

על פי נתוני קנט, חלק ניכר מהנזקים נגרם כתוצאה מפגיעה של ברד והצפות בגידולים השונים ובכללם בהדרים ובאבוקדו. הברד והרוחות העזות המטלטלות את הפרי על העץ פוצעים את קליפת הפרי ובמקרים רבים פוסלים אותו לשיווק, כאשר היקף סופי של הנזק יוודע רק כשהפירות יגיעו לבתי האריזה בנוסף, הרוחות העזות גרמו לנשר גדול של פירות מהעצים.

נזקים משמעותיים נוספים נגרמו לגידולי ירקות רבים ובכללם תפוחי אדמה, עגבניה, פלפל ומלפפון, תבלינים, חציל, תות שדה, כרוביים, חסה, שעועית, תירס קישוא,  צנון ועוד. יצויין כי חלק מהגידולים נפגעו לאחר שחממות קרסו או נקרעו והגידולים נחשפו ישירות לברד, להצפות, לגשמים העזים ובחלק מהמקרים גם לקרה. נזקים נוספים נגרמו לצמחי נוי כגון כלניות, ציפורן ורוסקוס.

בנוסף לפגיעה בגידולים, בקנט התקבלו בימים האחרונים דיווחים רבים על קריסה של בתי צמיחה.

על פי הערכה ראשונית שנערכה בקנט עולה כי היקף הנזקים לחקלאים, בעשרת הימים האחרונים, עומד על למעלה מ-20 מיליון ₪. בקנט מציינים כי ברוב המקרים את נזקי הסערה והברד כמעט ולא ניתן למנוע.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.