קנט מחדשת את ביטוח זיתי השמן לשנים 2018-2019

11 פבר 2018 המחברת/ת:

שוק שמן הזית בישראל מוערך בכ-20 אלף טון לשנה. כמחצית מהשמן מיועד לשוק הקמעונאי ומחציתו הנוספת נצרכת על ידי השוק המוסדי, מפעלי תעשייה ומשקי בית, המגדלים עצי זית ומייצרים שמן לצריכה עצמית.

על פי נתוני ענף הזית במועצת הצמחים היקף גידול זיתי השמן עומד על כ- 250,000 דונם של כרמי זיתים מניבים והשנה יוצרו בישראל כ-18,000 טון של שמן זית איכותי.

יחד עם זאת, ולמרות הגידול המתמיד בביקוש לשמן זית ישראלי, דבר אחד לא משתנה בתחום: החשיפה של מטעי הזיתים לפגעי הטבע השונים. מנתוני קנט עולה כי בשנה החולפת שילמה החברה למגדלים למעלה מ- 7 מיליון ₪. עיקר הנזק נגרם כתוצאה מחוסר יבול הנגרם ברובו מנזקים בתקופת הפריחה ומכוסה בביטוח אסונות טבע.

בימים אלה קנט מחדשת את ביטוח זיתי שמן הדו שנתי שיהיה בתוקף לעונות הגידול 2018 ו- 2019.  במסגרת חידוש ביטוח זיתי השמן ניתן לבחור בשתי רמות ביטוח, הן במסגרת ביטוח נזקי טבע והן במסגרת ביטוח אסונות טבע, הנבדלות בסכום הפיצוי למגדל בעת נזק. יצוין כי רכישת ביטוח אסונות טבע מותנית ברכישת ביטוח כנגד  נזקי טבע.

במסגרת חידוש הביטוח הוכנסו השנה שורה של שינויים ושיפורים בפוליסה: הביטוח  למגדלי השלחין יהיה דו שנתי. במקרה של חוסר יבול כתוצאה מאירוע אקלימי, הערכת הנזק והפיצוי יעשו לכל עונה בנפרד. במטעי בעל - תגמולי הביטוח במקרה של חוסר ביבול כתוצאה מאירוע אקלימי ישולמו למגדלים להם אירע חוסר יבול של שתי עונות הגידול גם יחד.

ביטוח נזקי טבע מכסה נזק כמותי ואיכותי לפרי טרם מסיק שנגרם בעקבות שיטפון, ברד, סערה, קרה או שרב. היבול המבוטח נבחר מראש עבור שתי עונות הביטוח לפי היבול הנורמטיבי וסוג המטע. ניתן להגדיל את היבול המבוטח ללא צורך בהוכחת שיווקים קודמים בכפוף לאישור קנט. במקרה של נזק כמותי או איכותי, היקפם  יקבע על פי קביעת המעריך וסוג המטע. השתתפות עצמית תעמוד על  3% מהיבול המבוטח בשטח הניזוק, למעט מקרה ביטוח כתוצאה מסיכון סערה בו שיעור ההשתתפות העצמית הינו 5%.

ביטוח אסונות טבע למטעים מניבים ושאינם מניבים מכסה נזק כמותי לפרי בעקבות אירוע אקלימי שאינו מכוסה בביטוח נזקי טבע וכן אירוע מחלה או תקיפת מזיקים בהיקף אזורי בלבד. הביטוח מכסה גם נזק לעצים בעקבות קרה, ברד, סערה, שלג, שרב ושיטפון. גם בביטוח זה היבול מבוטח  נבחר מראש עבור שתי עונות הביטוח לפי היבול הנורמטיבי וסוג המטע, עבור כל תקופת הביטוח.  במטע שלחין בלבד, ניתן יהיה להגדיל מראש את היבול המבוטח ע"י הצגת נתוני השיווק  בארבע העונות הרצופות החל מעונת 2013 וכלה בעונת 2016. השתתפות עצמית ליבולים הוא 30% מהיבול המבוטח של כל השטח המבוטח. שיעור ההשתתפות העצמית באסונות טבע לעצים יהיה 5% מסכום הביטוח המרבי של השטח המבוטח.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.