פלפלים חדשים: חברת 'הזרע' תציג זני פלפל איכותיים חדשים בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל בערבה תיכונה!

18 ינו 2018 המחברת/ת:
פלפלים חדשים: חברת 'הזרע' תציג זני פלפל איכותיים חדשים בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל בערבה תיכונה! צילום הזרע ניל

רגע לפני פתיחת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, הודיעו בחברת 'הזרע' ממושב ברורים, כי לצד 'פלפל השוקולד' החום והארומטי, המטופח בחממות המו"פ (מחקר ופיתוח) בערבה, תציג החברה מגוון חדש של זני פלפל, הבאים לתת מענה לצרכי הגידול והשיווק המשתנים של החקלאים וכן לביקוש הלקוחות בארץ ובחו"ל. הבשורה: עמידות גבוהה מפני מזיקים!

הזן הראשון שיוצג פלפל 'מיקה', בלוקי אדום, פיתוח המותאם לתנאי האקלים הייחודיים בארץ ולצרכים של המגדלים. היתרון המרכזי של פלפל מיקה הינו האפשרות לקבל יבול איכותי, בכמות גבוהה ופרי גדול המתאים ליצוא לשוק הרוסי לאורך כל עונת הגידול. מדובר בזן בכיר המתאים לשתילות מוקדמות ושומר על צמח חזק ויבול איכותי גם בסוף העונה.

הזן השני שיוצג הינו פלפל 'ניל', בלוקי צהוב, פלפל בעל יבול איכותי רב, זן המתאים לשתילות מוקדמות ומניב פרי גדול ואיכותי לאורך כל העונה. מאפייני זן 'ניל' הינם גודל גדול של פרי, איכותי ובעל ארבע אונות, המהווה יתרון בהשוואה לזני פלפל צהובים מסחריים אחרים הנמצאים כיום בשוק הפלפל בערבה.

זן נוסף הינו פלפל 'שרף', בלוקי אדום, רגולרי מאוד ובגדלים של Large ומעט יותר. היתרון המשמעותי של הזן מתבטא בסבילותו כנגד פגיעתן של נמטודות העפצים. סבילות זו, מאפשרת לחקלאים להתמודד באופן יעיל כנגד נזקי המזיקים, כשהזן החדש מהווה כלי הגנה משמעותי ולו תרומה מכרעת להתמודדות עם המזיק. "אם עד היום החקלאים השתמשו אך ורק בחומרי חיטוי קרקע לפני הגידול וחומרי הדברה נוספים תוך כדי הגידול, זן 'שרף' פותח עבורם ככלי עזר משמעותי ובעל סבילות מפני פגיעת הנמטודות, כשבתנאי חום או עקה הסבילות יורדת" ציינו בחברה.

איציק עזרא, מנהל שוק ישראל בחברת 'הזרע' אומר: ''חיפשנו פתרון שייטיב עם המגדלים ויאפשר להם ליהנות מיבול רב ואיכותי. הזנים שחברת 'הזרע' מציעה למגדלים, מאפשרים לחקלאי הערבה להתאים את הזנים לצרכי הגידול השונים ונותנים לחקלאים מענה טוב ומגוון לצרכי השוק המשתנים''.

זני הפלפל השונים וכן גידולים חדשים נוספים, יוצגו במסגרת התערוכה החקלאית הגדולה בישראל שתתקיים במו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית, תחנת 'יאיר' בחצבה בט"ו בשבט-חג האדמה והחקלאות, בתאריכים 31.1-1.2.2018. במהלך התערוכה יציגו כ- 250 חברות מובילות את החידושים בתחום. כמו כן, ניתן יהיה להתרשם מהפלפלים ואף לטעום מהם כמו מגידולים חדשים נוספים. בתערוכה המשתרעת על שטח של 15 דונם, פותחים חוקרי המו"פ את שערי החממות ומאפשרים ללמוד, לראות ולטעום מהתוצרת החקלאית והפלא שמתקיימים בערבה. בחממות התצוגה ניתן להתרשם מזני ירקות ופירות חדשים, גידול דגים ייחודיים במדבר ועוד!. הכניסה חינם!

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.