החברה לפיתוח הגליל: עליה של 5% ביבול!

קטיף התירס בשטחי החברה לפיתוח הגליל  בעמק החולה קטיף התירס בשטחי החברה לפיתוח הגליל בעמק החולה צילום - החברה לפיתוח הגליל

במהלך השבועות האחרונים, החלו בחברה לפיתוח הגליל באמצעות חברת ג"ג, באיסוף היבול בשטחים החקלאיים בעמק החולה. לאור הקיצוצים במכסות המים, במהלך השנים האחרונות, שמים דגש בחברה לפיתוח הגליל, על גידולים הנחשבים לחסכוניים בצריכת המים וכן על גידולים בעלי יבול גבוה היכולים לשאת את העלייה במחירי המים.

מנתוני החברה לפיתוח הגליל וג"ג עולה, כי בשטחים החקלאיים בעמק החולה גידלו השנה גזר בשטח של כ- 3,000 דונם. הצפי הוא ליבול שיא של כ- 10 טון גזר איכותי לדונם ובסך הכל כ-30,000 טון.

לדבריו של עופר גרשוביץ מנהל ג"ג, בשטח של 14,000 דונם ברחבי הגליל מגדלים תירס מזנים שונים, כאשר 8,000 דונם מהם הינם זנים המיועדים לתעשייה ואילו בשטח הנותר כ- 6,000 דונם מגדלים תירס המיועד לבעלי חיים. בסך הכל יבול התירס מהגליל יסתכם השנה בכ-28,000 טון.

גידול פופולארי במיוחד בעמק החולה, הינו תפוחי אדמה, המתפרס על פני שטח של כ- 3,000 דונם. על פי האיסוף עד כה עולה, כי היבול השנה התרחב והינו סביב כ- 5 טון לדונם. משמע, כ-15,000 טון תפוחי אדמה איכותיים יאספו במהלך החודש הקרוב מהשטחים החקלאיים בגליל.
מנתוני החברה לפיתוח הגליל וחברת ג"ג עולה, כי מדובר בעליה בכמות היבול בכל שלושת הגידולים ביחס ליבול אשתקד: "מהנתונים עד כה עולה, כי יש עליה מבורכת של 5% ביבול ואנו כמובן מברכים על כך" ציינו.

עמוס לוין, סמנכ"ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל מציין, כי על אף הקשיים, הטרור החקלאי ממנו סובלים החקלאים בכל רחבי הארץ, ייבוא התוצרת החקלאית, קיצוצי מכסות המים ועליית המחירים, חקלאי הגליל ממשיכים לפעול למציאת פתרונות יצירתיים באמצעות מחקרים המתבצעים במו"פ צפון וביתר מכוני המחקר בגליל ובגולן להמשך קיום וביסוס החקלאות בגליל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.