באירוע חגיגי: הונחה אבן פינה לעשרות נחלות חקלאיות חדשות בישוב עידן בערבה התיכונה!

21 מאי 2018 המחברת/ת:
ראש המועצה אייל בלום מנהל מחוז דרום בקקל דניאל גיגי ומזכיר הישוב עידן יובל ברזילאי ראש המועצה אייל בלום מנהל מחוז דרום בקקל דניאל גיגי ומזכיר הישוב עידן יובל ברזילאי

בטקס שהתקיים בישוב עידן, הונחה אבן הפינה המסמלת את תחילת עבודות הכשרת הקרקע של קק"ל בישוב. בטקס נכחו תושבי הישוב והמועצה. לכבוד חג השבועות ילדי כיתות א'-ג' בישוב קיימו מופע ריקודים חגיגי.

במהלך הטקס ראש המועצה אייל בלום, מנהל מחוז דרום בקק"ל דניאל גיגי ומזכיר הישוב עידן יובל ברזילאי, טמנו באדמה מגילה ובה הכרזה על תחילת העבודות להרחבת הישוב: "היום, יום רביעי בשבוע, ב' בסיוון תשע“ח, 16 במאי 2018 שנת ה-70 למדינת ישראל, התכנסנו כאן, במושב עידן, תחת שמי המועצה האזורית הערבה התיכונה, להנחת אבן הפינה להכשרת הקרקע עבור מגרשי המגורים בנחלות החקלאיות החדשות. זאת, כביטוי לחזוננו ולתמיכתנו בהמשך פיתוח וחיזוק ההתיישבות בערבה התיכונה". על המגילה חתמו נציגי קק"ל והמועצה.

בשבועות הקרובים יחלו העבודות בהובלת קק"ל להכשרת הקרקע לבנייה שיכונית והרחבת הישוב ב-31 נחלות חדשות שיאפשרו קליטת משפחות חדשות בישוב. ראוי לציין כי בימים אלו מתבצע פרויקט הרחבות קהילתיות בכל שבעת ישובי הערבה התיכונה כחלק מתוכנית המועצה להרחיב את אוכלוסיית הערבה בעשור הקרוב מ 4,000 תושבים ל 15,000.

בטקס החגיגי בעידן השתתף מנהל מרחב דרום בקק"ל, דניאל גיגי, שבירך על תחילת העבודות: "קרן קימת לישראל עוסקת בערבה ובנגב במגוון תחומים ביניהם הכשרות חקלאיות, פיתוח תשתיות לישובים ואף שיקום נזקי שיטפונות. אנו היום חונכים את תחילת העבודות לשכונה החדשה של הישוב ואני מאחל שתקום במהרה וניפגש פה בקרוב מאוד לחנוך את הבתים ולברך את המתיישבים החדשים. אנו בקק"ל מאמינים כי העתיד של מדינת ישראל הוא כאן, בחבלי הארץ הללו. אנשים נוטים לחשוב שגאולת הארץ הסתיימה כשקמה המדינה אבל גם היום אנו נוטעים בנגב בין 5,000 ל10,000 דונם כל שנה. עבודות משמעותיות שייעודן תפיסת שטחים למען מדינת ישראל. אני אוהב את כל מה שקורה בערבה ואצלכם בפרט ואני חושב שבשנים הקרובות נוכל לפעול יחד למען מיזמים שמטרתם פיתוח ושימור. מסיבה זו אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי ואני רוצה להודות במיוחד לצוות העובדים של קק"ל מרחב דרום שיחלו בעבודות הפיתוח וההכשרה השיכונית בימים הקרובים".

ראש המועצה האזורית הערבה התיכונה , אייל בלום, אמר באירוע: "התרומה של קק"ל לערבה התיכונה משמעותית מאוד, הפיתוח של השטחים החדשים מאפשר המשך צמיחה דמוגרפית של הערבה התיכונה. לולא קק"ל, הערבה לא הייתה נראית כפי שהיא כיום ומסיבה זו התרומות של קק"ל בכל רחבי הערבה משמעותיות מאוד. אנחנו שואפים שהמגרשים והנחלות יקדמו את בואם של המשפחות החדשות ליישב את מושב עידן במקביל לפרויקט ההרחבות שאנו מקדמים יחד עם קק"ל ו JNF ארה"ב בכל יישובי הערבה התיכונה".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.